Digitaalista bussimainontaa – Suomen liikennemediat

2018-11-05T10:18:19+00:00

Uutissii Turust! Nimittän Turun seudun mainostajilla on ollut elokuusta lähtien mahdollisuus toteuttaa bussimainontaa myös diginä. Suomen liikennemediat laajensivat loppukesästä omaa tuotetarjoamaansa tuomalla Turun joukkoliikenteen linja-autoihin 32 tuumaisia mainosnäyttöjä.

Fölinäytöillä on ollut ilo toimia Suomen liikennemedioiden kumppanina ja olla mukana saattamassa kaimojansa Föli-busseja kohti digiaikaa. Ennen projektin valmistumista ratkottavana oli kuitenkin useita käytännön asioita. Lupa-asiat, muuttuvat sääolosuhteet sekä liikkuva, hytkyvä bussi asettivat omat vaatimuksensa sekä näytöille, että niiden asennukselle. Niistäkin kuitenkin selvittiin ja nyt näyttöjä voi bongata jo 30:stä bussista Turussa.

 

Diginäytöillä nopeasti näkyvyyttä

Näyttöjen sisällöstä vastaa Suomen liikennemediat, joka myös myy mainosaikaa näyttöihin. Mainoskampanjoiden lisäksi ruuduilta voi nähdä Turun seudun joukkoliikenteen Fölin tiedotteita matkalippuihin ym. liittyen.

”Perinteisesti bussimainonta on toteutettu tarratulostein, nyt diginäytöt tuovat uusia mahdollisuuksia sekä meille, että asiakkaille kertoo Henry Valkonen Suomen liikennemedioista.

 

Henry Valkosen mukaan näytöt ovat olleet tervetullut lisä perinteisen bussimainonnan rinnalle.

”Meille se mahdollistaa nopeamman reagoinnin kun asiakkaiden kampanjat saadaan näkyville parhaimmillaan samana aamuna. Asiakkaille näytöt ovat taas tuoneet esimerkiksi liikkuvan kuvan hyödyntämismahdollisuuden, jolla on tunnetusti hyvä huomioarvo, täydentää Henry.

Suomen liikennemedioilla uskotaan digitaalisten mainospintojen lisääntyvän tulevaisuudessa myös bussiliikenteessä ja odotetaan toiveikkaasti jatkuvasti kehittyvän teknologian tuomia uusia mahdollisuuksia.